صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 28

موضوع: ... برادران و خواهران نور آسمان ...[دلیل مصائب امام حسین(ع) چه بود؟]

  1. #11
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    بسم الله الرحمن الرحیم
    صلی الله علیک یا مولای یا صاحب الزمان ( صلوات الله علیک )
    سلام علیکم


    متشکرم از نظرات محترم و علمی عزیزان

    برادران و خواهران مومن و محبّ آقا سیّد الشهداء ( صلوات الله علیه ) میرمایید : " هر که در این بزم مقرّب تر است " یا " دنیا زندان مومن است " یا " برای علوّ و ارتفاع است " همه اینها هست ولی هیچ کدام نیست .


    این اوصاف عالی و متعالی به ساحت مقدس معصوم ( علیه السلام ) نمیرسه . این ذوات مقدس فوق این تعابیرند . معطی این اوصاف به اعمال و اشخاص همینها هستند .


    به دریا که آب نمیریزند بلکه آب ازش بر میدارن .



    شماها عالمید و دانش دارید اما چند وقت جدی بپردازید به مقوله ی امام شناسی که هم کتابش هست و هم لوحهای فشرده سخنرانی با این موضوعها .


    مثلا به تفاسیر دعای پرفیض و با عظمت جامعه کبیره مراجعه بفرمایید . یک کلاس امام شناسی عالیه .


    این تفاسیر از مصیبات ائمه اطهار ( علیهم السلام ) همگی از دید سوم شخص هست که از بیرون گود در حال واکاوی و پردازش اتفاقات و رخدادها هست .


    معصوم فوق اینهاست و برای اثباتش به خطبة البیان آقا امیر المونین ( صلوات الله علیه ) مراجعه بفرمایید .


    در جامعه چه میفرماید حضرت :
    بکم فتح الله و بك يختم و بكم ينزل الغيث و بكم يمسك ‏السماء أن تقع على الارض الاباذنه و بكم ينفس الهم و يكشف‏ الضر ّ


    غیث که همان باران باشه فقط باران ظاهری و مادی دنیا است ؟! اصلا بلکه هر چیزی که مانند باران رحمته و جانها و روحها و زمینهای بایر رو آباد میکنه که یکی از اونها بلاست تا جان زنگار گرفته را صیقل بده .


    البته حاج علی آقا 110 هنوز فرمایشاتشون رو کامل نکردن . باید منتظر این برادر بزرگوار باشیم .



    به این عرایضم اگه اشکال یا نقصی دارید بیان بفرمایید یا اینکه نظر دیگه ای وجود داره .




    التماس دعا
    یاعلی

    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم

    یا أبانا یاصاحب الزمان إستغفرلنا ذنوبنا إنّا کنّا من الخاطئین


    بر مشامت گر رسید از قبر من بوی بهشت
    کن یقین پای نگارم بر مزارم رفته است


  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #12
    کاربر کوشا علی-110 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    245
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    و اما در باب اینکه چرا این مصیبت برای همه اهل اسلام و اهل آسمانها و زمین عظیم است:

    ------------------

    در ((علل الشرايع )) از عبداله بن الفضل روايت شده كه به صادق آل محمد (ص ) گفتيم يابن رسول الله چگونه روز عاشورا روز مصيبت و غم و جزع و بكاء شد و روز وفات رسول خدا و فاطمه و اميرالمؤ منين و حسن عليهم السلام باين مرتبه نشد؟ فرمود: همانا مصيبت روز كشتن حسين (ع ) اعظم از ساير ايام است بعلت آنكه اصحاب كساء كه اكرم خلق بودند پنج تن بودند و چون پيغمبر (ص ) از دنيا رفت مردم خود را به على و فاطمه و حسن و حسين عليهم السلام تسلى ميدادند چون فاطمه عليهاالسلام از دنيا رفت به اميرالمؤمنين علیه السلام و چون ایشان از دنيا رفت بحسنين و چون حسن رفت به حسين و چون حسين رفت يك تن از اصحاب كساء نماند كه تعزى و تسلى خلق به او باشد و رفتن او چون رفتن جميع آنها شد چنانچه بقايش چون بقاى جميع بود پس از اينجهت روز قتل حسين (ع ) از جهت مصيبت اعظم ايام شد.
    راوى ميگويد گفتم يابن رسول اله چرا در على بن الحسين غراء و شكوه خلق نبود چنانچه در آباء گرام او بود؟ فرمود: بلى بن الحسين سيد عابدان و امام زمان و حجت خداى بر خلق بعد از پدران خود بود لكن او ملاقات رسول خدا را نكرده و تلقى سماعى كه براى على و حسنين بود براى او نبود و علمش بوراثت بود و اميرالمؤ منين و فاطمه و حسنين را مردم با رسول خدا در احوال متوالى ديده بودند و بهر يك نظر ميكردند متذكر حال او با رسول و اقوال او در حق ايشان و براى ايشان ميشدند چون همه رفتند خلق فاقد مشاهده آن جماعت شدند كه اكرم خلق خدا بودند و در هيچيك فقدان همه نبودند مگر در فقدان حسين چه آخر همه رفت از اين روى قتل او بحسب مصيبت اعظم ايام شد.
    در اين حديث چندين مورد تصريح نموده به اينكه مصيبت سيدالشهداء اعظم مصائب بر مسلمين است و مؤ يد مضمون اينحديث كلامى است از حضرت زينب عليهاالسلام كه در ((ارشاد مفيد)) نقل ميكند كه در شب عاشورا بحضرت سيدالشهداء عرض كرد: واثكلاه ليت الموت اعد منى الحيوة اليوم ماتت امى فاطمة و ابى على و اخى الحسن و يا خليفة الماضى و ثمال الباقى .
    و نيز در ((امالى )) روايت ميكند از صادق آل محمد عليه السلام كه روزى امام حسين (ع ) وارد بر حضرت امام حسن (ع ) شد چون چشمش بر برادر بزرگوارش افتاد شروع به گريه كردن نمود امام حسن (ع ) فرمود برادر ترا چه چيز بگريه در آورد عرض كرد گريه من بجهت آن بلايى است كه بر تو وارد ميشود امام حسن فرمود آنچه با من ميكنند سمى است كه بمن ميدهند و لكن روزى چون روز تو نيست كه سى هزار نفر بسوى تو آيند و همگى مدعى باشند كه امت جد تو مسلمانند ولى بر قتل و ريختن خون و انتهاك حرمت و اسيرى زنان و اولادان و اولاد آنان و غارت مال و متاع تو اجتماع ميكنند و در اين هنگام لعنت بر بنى اميه فرود ميآيد.
    از فرمايش حضرت حسن در اين خبر معلوم ميشود كه روزى مثل روز امام حسين (ع ) در عاشورا نبوده است .

    برگرفته از :
    شرح زيارت عاشورا
    حضرت آيت الله حاج سيداحمد ميرخانى (ره )

    ------------------


    برادران و خواهران مومن و محبّ آقا سیّد الشهداء ( صلوات الله علیه ) میفرمایید : " هر که در این بزم مقرّب تر است " یا " دنیا زندان مومن است " یا " برای علوّ و ارتفاع است " همه اینها هست ولی هیچ کدام نیست .
    این اوصاف عالی و متعالی به ساحت مقدس معصوم ( علیه السلام ) نمیرسه . این ذوات مقدس فوق این تعابیرند .
    حالا یک سوال جدید : پس چرا مستحب است در تشهد بگوییم «و تقبل شفاعته وارفع درجته»؟

    با عرض پوزش و تشکر
    نعره زد عشق که خونین جگری پیدا شد ....... حسن لرزید که صاحب نظری پیدا شد
    فطرت آشفت که از خاک جهان مجبور ..... خودگری، خودشکنی، خودنگری پیدا شد
    خبری رفت ز گردون به شبستان ازل .......... حذر، ای پردگیان، پرده دری پیدا شد

  4. #13
    کاربر کوشا علی-110 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    245
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    راستی به لطف پرسشی که جناب مذنب عزیز زدند داشتم به کتاب شرح زیارت عاشورا نگاهی می انداختم که با یک روایت زیبا مواجه شدم. یکم طولانیه ولی جالبه:

    http://www.noas.ir/f/forum78/thread26997.html
    نعره زد عشق که خونین جگری پیدا شد ....... حسن لرزید که صاحب نظری پیدا شد
    فطرت آشفت که از خاک جهان مجبور ..... خودگری، خودشکنی، خودنگری پیدا شد
    خبری رفت ز گردون به شبستان ازل .......... حذر، ای پردگیان، پرده دری پیدا شد

  5. #14
    حرفه ای ليالي آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    نوشته ها
    828
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mozneb نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم
    صلی الله علیک یا مولای یا صاحب الزمان ( صلوات الله علیک )
    سلام علیکم


    هلا به باده خوران ، فصل نوش می آید
    صدای پای محرم به گوش می آید



    برادران و خواهران بزرگوار و مومن نور آسمان یه سوال از خدمتتون دارم :

    بحمدالله داریم به محرم آقا أبا عبد الله ( صلوات الله علیه ) نزدیک میشیم و کم کم داره بوی محرم به مشام جانهای خسته ما میرسه که از این روزگاز ظلمانی آخر الزمان گرفته است .

    تا به حال فکر کردید چرا اهل بیت ( علیهم السلام ) که معصوم هستند و از هر خطا و اشتباه و نسیان و گناه و عصیانی مبرّرایند ، دچار کشته شدن و بلا و گرفتاری شدند ؟

    چرا و به چه دلیل ، سرهای قدسیان بالای نی رفت ، چرا خیمه ها سوخت ، چرا ناموس خدا به اسارت رفت ؟

    ببینید اگه علت نباشه معلولش هم نیست ، اگه علت مریضی و بلا و گرفتاری نباشه پس نه مریضی هست و نه بلایی و نه گرفتاری .

    جزو اعتقادات شیعه هست که تمام فعل و انفعالات عالم به اذن خدا و امام معصوم ( علیه الیلام ) هست . چطور آتش خیمه رو سوزاند و چطور خنجر برید و چطور تازیانه ... ؟

    اگه امام ( علیه السلام ) اذن نمیداد خنجر شمر ( علیه لعائن الله ) نمیبرید !!!

    پس به چه دلیل مصیبت که بخاطر خطا و اشتباه و عصیان و گناه هست بر معصوم ( علیه السلام ) که مبرّا از اینهاست ، وارد شد ؟

    مگه معصوم ( علیه السلام ) نفرمود ( بدین مضمون ) که : هیچ جرح و سختی و ناگواری بر مومن وارد نمیشه مگر بخاطر خطا و گناهش تا پاک بشه .


    التماس دعا
    یاعلی

    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم

    یا أبانا یاصاحب الزمان إستغفرلنا ذنوبنا إنّا کنّا من الخاطئین

    فعلاً جواب اول را ارسال مي كنم تا بعد:
    بسمه تعالی
    چرا موقعیت امام حسین {ع} با سایر معصومین متفاوت بوده و ارزشمند تراست با اینکه تمام أهل البیت نورواحد است ؟ ....... مگر امام حسین چه کرده است ؟ که اینقدر مقرب درگاه خدا گشته ا ست؟
    1 - از امام صادق سؤال شد : یا بن رسول الله ؛؛ میگویند : {أن الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه } ؛ خوب مگر شما اینطور نیستید ؟ امام فرمود: اری چنین است ؛ ما أهل البیت همگی (سفینه النجاه ومصباح هـــدی) هستیم اما ...........................، سفینه جدم حسین هم وسیع تر وهم سریع تراست
    2 - هنوز روز شهادت امام حسین نیامده است که یک دهه قبل از شهادت ودو دهه بعد از شهادتش عزاداری بر پا میشود چرا؟
    3 - چرا برای امام حسین اربعین برپا میشود ولی برای سایرمعصوین سلام الله علیهم بر پا نمی شود .... چرا؟
    4 – چرا پیامبر درباره امام حسین میفرماید : من از حسینم وحسین از من است .......... چطور رسول خدا از حسین است در صورتیکه حسین نوه رسول خدا است نه به عکس ؟
    5 –باینکه اول مظلوم أهل البیت امام علی بود ولی برای مظلومیت ایشان به اندازه مظلومیت امام حسین کسی گریه وعزاداری نمی کند ؛ چرا ؟
    6 – از اول تاریخ وتا زمان پیامبر ما ؛ به تمام پیامبران خدا ونیز به خاندان رسول خدا وحتی به خود پیامبراسلام ؛، ظلم وجفا کردند ولی فقط در باره امام حسین چنین گفتند : لا یوم کیومک یا ابا عبد الله ...هیچ روزی همچون روز تو یا ابا عبد الله نیست؟
    7 - مگر تمام أئمه اطهار علیهم السلام را شهید نکردند ؟!!! پس چرا فقط به امام حسین میگویند {{{سید الشهداء }}} وبس
    جـــــــــــــــواب:
    چون حسین فدائی دین است ؛
    حسین خودا را قربانی کرد تا از تحریف دین ووارونه نشان دادن آن جلوگیری کند؛
    حسین با خون خود ؛ تمام کجرویها وانحرافات وبدعت ها ایجاد شده دردین ؛ شست وپاک وتطهیر نمود .
    حسین دین را زنده کرد وتا روز قیامت به من وتو آموخت وقتی در دین انحراف ودروغ وبدعت پیدا شد ؛ وکسانی که دررأس حکومت باشند ولی به اسم دین؛ دنیایشان را آبادکنند وآخرت مردم را خراب نمایند؟ دیگـــــــــــــــــر
    نه سکوت جایز است ونه تقیه
    نه حفظ جان مطرح است ونه تحصیل نان
    نه أهل وعیال عزیزند ونه دوست ویاران
    نه بقای رهبران لازمست ونه حفظ نظام
    آنچه مطرح است ..........
    حفظ اسلام است وأجرای أحکام والسلام
    نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند

  6. #15
    مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان محبّ الزهراء آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    ماه
    نوشته ها
    16,980
    تشکر
    0
    تشکر شده 2 بار در 2 ارسال

    پیش فرض

    در ((علل الشرايع )) از عبداله بن الفضل روايت شده كه به صادق آل محمد (ص ) گفتيم يابن رسول الله چگونه روز عاشورا روز مصيبت و غم و جزع و بكاء شد و روز وفات رسول خدا و فاطمه و اميرالمؤ منين و حسن عليهم السلام باين مرتبه نشد؟ فرمود: همانا مصيبت روز كشتن حسين (ع ) اعظم از ساير ايام است بعلت آنكه اصحاب كساء كه اكرم خلق بودند پنج تن بودند و چون پيغمبر (ص ) از دنيا رفت مردم خود را به على و فاطمه و حسن و حسين عليهم السلام تسلى ميدادند چون فاطمه عليهاالسلام از دنيا رفت به اميرالمؤمنين علیه السلام و چون ایشان از دنيا رفت بحسنين و چون حسن رفت به حسين و چون حسين رفت يك تن از اصحاب كساء نماند كه تعزى و تسلى خلق به او باشد و رفتن او چون رفتن جميع آنها شد چنانچه بقايش چون بقاى جميع بود پس از اينجهت روز قتل حسين (ع ) از جهت مصيبت اعظم ايام شد.
    راوى ميگويد گفتم يابن رسول اله چرا در على بن الحسين غراء و شكوه خلق نبود چنانچه در آباء گرام او بود؟ فرمود: بلى بن الحسين سيد عابدان و امام زمان و حجت خداى بر خلق بعد از پدران خود بود لكن او ملاقات رسول خدا را نكرده و تلقى سماعى كه براى على و حسنين بود براى او نبود و علمش بوراثت بود و اميرالمؤ منين و فاطمه و حسنين را مردم با رسول خدا در احوال متوالى ديده بودند و بهر يك نظر ميكردند متذكر حال او با رسول و اقوال او در حق ايشان و براى ايشان ميشدند چون همه رفتند خلق فاقد مشاهده آن جماعت شدند كه اكرم خلق خدا بودند و در هيچيك فقدان همه نبودند مگر در فقدان حسين چه آخر همه رفت از اين روى قتل او بحسب مصيبت اعظم ايام شد.
    در اين حديث چندين مورد تصريح نموده به اينكه مصيبت سيدالشهداء اعظم مصائب بر مسلمين است و مؤ يد مضمون اينحديث كلامى است از حضرت زينب عليهاالسلام كه در ((ارشاد مفيد)) نقل ميكند كه در شب عاشورا بحضرت سيدالشهداء عرض كرد: واثكلاه ليت الموت اعد منى الحيوة اليوم ماتت امى فاطمة و ابى على و اخى الحسن و يا خليفة الماضى و ثمال الباقى .
    و نيز در ((امالى )) روايت ميكند از صادق آل محمد عليه السلام كه روزى امام حسين (ع ) وارد بر حضرت امام حسن (ع ) شد چون چشمش بر برادر بزرگوارش افتاد شروع به گريه كردن نمود امام حسن (ع ) فرمود برادر ترا چه چيز بگريه در آورد عرض كرد گريه من بجهت آن بلايى است كه بر تو وارد ميشود امام حسن فرمود آنچه با من ميكنند سمى است كه بمن ميدهند و لكن روزى چون روز تو نيست كه سى هزار نفر بسوى تو آيند و همگى مدعى باشند كه امت جد تو مسلمانند ولى بر قتل و ريختن خون و انتهاك حرمت و اسيرى زنان و اولادان و اولاد آنان و غارت مال و متاع تو اجتماع ميكنند و در اين هنگام لعنت بر بنى اميه فرود ميآيد.
    از فرمايش حضرت حسن در اين خبر معلوم ميشود كه روزى مثل روز امام حسين (ع ) در عاشورا نبوده است .
    همه این ها که شما فرمودید کاملا درسته
    اما این ها در باب اهمیت و اعظم بودن مصیبت حضرت سیدالشهدا(ع) هست...
    سوال جناب مذنب میگوید چرا این مصیبتی که شما هم فرمودید بسیار عظیم است بر ایشان وارد شده...مگر مصیبت به خاطر معصیت نیست؟

    به کمال عجز گفتم : که به لب رسيد جانم
    به غرور و ناز گفتي : تو مگر هنوز هستي؟!






    بعداز اين لطفي ندارد حکـمراني بر دلم
    شهر ويـران گشته فرماندار مي خواهد چه کار . . .

  7. #16
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    بسم الله الرحمن الرحیم
    صلی الله علیک یا مولای یا صاحب الزمان ( صلوات الله علیک )
    سلام علیکم

    در ((علل الشرايع )) از عبداله بن الفضل روايت شده كه به صادق آل محمد (ص ) گفتيم يابن رسول الله چگونه روز عاشورا روز مصيبت و غم و جزع و بكاء شد و روز وفات رسول خدا و فاطمه و اميرالمؤ منين و حسن عليهم السلام باين مرتبه نشد؟ فرمود: همانا مصيبت روز كشتن حسين (ع ) اعظم از ساير ايام است بعلت آنكه اصحاب كساء كه اكرم خلق بودند پنج تن بودند و چون پيغمبر (ص ) از دنيا رفت مردم خود را به على و فاطمه و حسن و حسين عليهم السلام تسلى ميدادند چون فاطمه عليهاالسلام از دنيا رفت به اميرالمؤمنين علیه السلام و چون ایشان از دنيا رفت بحسنين و چون حسن رفت به حسين و چون حسين رفت يك تن از اصحاب كساء نماند كه تعزى و تسلى خلق به او باشد و رفتن او چون رفتن جميع آنها شد چنانچه بقايش چون بقاى جميع بود پس از اينجهت روز قتل حسين (ع ) از جهت مصيبت اعظم ايام شد.
    راوى ميگويد گفتم يابن رسول اله چرا در على بن الحسين غراء و شكوه خلق نبود چنانچه در آباء گرام او بود؟ فرمود: بلى بن الحسين سيد عابدان و امام زمان و حجت خداى بر خلق بعد از پدران خود بود لكن او ملاقات رسول خدا را نكرده و تلقى سماعى كه براى على و حسنين بود براى او نبود و علمش بوراثت بود و اميرالمؤ منين و فاطمه و حسنين را مردم با رسول خدا در احوال متوالى ديده بودند و بهر يك نظر ميكردند متذكر حال او با رسول و اقوال او در حق ايشان و براى ايشان ميشدند چون همه رفتند خلق فاقد مشاهده آن جماعت شدند كه اكرم خلق خدا بودند و در هيچيك فقدان همه نبودند مگر در فقدان حسين چه آخر همه رفت از اين روى قتل او بحسب مصيبت اعظم ايام شد.
    در اين حديث چندين مورد تصريح نموده به اينكه مصيبت سيدالشهداء اعظم مصائب بر مسلمين است و مؤ يد مضمون اينحديث كلامى است از حضرت زينب عليهاالسلام كه در ((ارشاد مفيد)) نقل ميكند كه در شب عاشورا بحضرت سيدالشهداء عرض كرد: واثكلاه ليت الموت اعد منى الحيوة اليوم ماتت امى فاطمة و ابى على و اخى الحسن و يا خليفة الماضى و ثمال الباقى .
    و نيز در ((امالى )) روايت ميكند از صادق آل محمد عليه السلام كه روزى امام حسين (ع ) وارد بر حضرت امام حسن (ع ) شد چون چشمش بر برادر بزرگوارش افتاد شروع به گريه كردن نمود امام حسن (ع ) فرمود برادر ترا چه چيز بگريه در آورد عرض كرد گريه من بجهت آن بلايى است كه بر تو وارد ميشود امام حسن فرمود آنچه با من ميكنند سمى است كه بمن ميدهند و لكن روزى چون روز تو نيست كه سى هزار نفر بسوى تو آيند و همگى مدعى باشند كه امت جد تو مسلمانند ولى بر قتل و ريختن خون و انتهاك حرمت و اسيرى زنان و اولادان و اولاد آنان و غارت مال و متاع تو اجتماع ميكنند و در اين هنگام لعنت بر بنى اميه فرود ميآيد.
    از فرمايش حضرت حسن در اين خبر معلوم ميشود كه روزى مثل روز امام حسين (ع ) در عاشورا نبوده است .
    متشکرم جهت این حدیث نورانی و آن واقعه بئرذات العلم که زحمتش رو کشیدید اما همانطور که جناب خادم الشهدای بزرگوار هم اشاره کردند ، این فرمایش شما که خودتان هم فرمودید ناظر به عظمت و بزرگی مصیبت عاشوراست امّا سوال از چرایی مصیبات به پاکترین خلایق هست ؟ باید عزیزان بدین نکته توجه کنند .

    فعلاً جواب اول را ارسال مي كنم تا بعد:
    بسمه تعالی
    چرا موقعیت امام حسین {ع} با سایر معصومین متفاوت بوده و ارزشمند تراست با اینکه تمام أهل البیت نورواحد است ؟ ....... مگر امام حسین چه کرده است ؟ که اینقدر مقرب درگاه خدا گشته ا ست؟
    1 - از امام صادق سؤال شد : یا بن رسول الله ؛؛ میگویند : {أن الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه } ؛ خوب مگر شما اینطور نیستید ؟ امام فرمود: اری چنین است ؛ ما أهل البیت همگی (سفینه النجاه ومصباح هـــدی) هستیم اما ...........................، سفینه جدم حسین هم وسیع تر وهم سریع تراست
    2 - هنوز روز شهادت امام حسین نیامده است که یک دهه قبل از شهادت ودو دهه بعد از شهادتش عزاداری بر پا میشود چرا؟
    3 - چرا برای امام حسین اربعین برپا میشود ولی برای سایرمعصوین سلام الله علیهم بر پا نمی شود .... چرا؟
    4 – چرا پیامبر درباره امام حسین میفرماید : من از حسینم وحسین از من است .......... چطور رسول خدا از حسین است در صورتیکه حسین نوه رسول خدا است نه به عکس ؟
    5 –باینکه اول مظلوم أهل البیت امام علی بود ولی برای مظلومیت ایشان به اندازه مظلومیت امام حسین کسی گریه وعزاداری نمی کند ؛ چرا ؟
    6 – از اول تاریخ وتا زمان پیامبر ما ؛ به تمام پیامبران خدا ونیز به خاندان رسول خدا وحتی به خود پیامبراسلام ؛، ظلم وجفا کردند ولی فقط در باره امام حسین چنین گفتند : لا یوم کیومک یا ابا عبد الله ...هیچ روزی همچون روز تو یا ابا عبد الله نیست؟
    7 - مگر تمام أئمه اطهار علیهم السلام را شهید نکردند ؟!!! پس چرا فقط به امام حسین میگویند {{{سید الشهداء }}} وبس
    جـــــــــــــــواب:
    چون حسین فدائی دین است ؛
    حسین خودا را قربانی کرد تا از تحریف دین ووارونه نشان دادن آن جلوگیری کند؛
    حسین با خون خود ؛ تمام کجرویها وانحرافات وبدعت ها ایجاد شده دردین ؛ شست وپاک وتطهیر نمود .
    حسین دین را زنده کرد وتا روز قیامت به من وتو آموخت وقتی در دین انحراف ودروغ وبدعت پیدا شد ؛ وکسانی که دررأس حکومت باشند ولی به اسم دین؛ دنیایشان را آبادکنند وآخرت مردم را خراب نمایند؟ دیگـــــــــــــــــر
    نه سکوت جایز است ونه تقیه
    نه حفظ جان مطرح است ونه تحصیل نان
    نه أهل وعیال عزیزند ونه دوست ویاران
    نه بقای رهبران لازمست ونه حفظ نظام
    آنچه مطرح است ..........
    حفظ اسلام است وأجرای أحکام والسلام
    جناب لیالی بزرگوار ، متشکرم از مطلبی که قرار دادید . بله ! چرایی این فرمایش شما متین و درست است و روایات بدان اشاره کرده اند که اعظم میبات برای آقا سیّد الشهداء ( صلوات الله علیه ) است .

    امّا اگه این فرمایش رو در جواب سوال حقیر فرمودید جوابی که به فرمایش آسد علی آقا 110 عرض کردم به شمای بزرگوار هم عرض میکنم که :

    اینها همه درسته و قبوله اما محل سوال و بحث ما نیست . ما عرض کردیم همین سیّد الشهداء ( صلوات الله علیه ) که میفرمایید چقدر مصیبش عظیم بوده ، اینطور ثمرات داشته قیام حضرت ؛ چرا پاکترین خلایق به این مصائب دچار شدند ؟

    البته فرمودید " فعلا جواب اول " که باید منتظر دنباله جوابهای شما باشیم .


    التماس دعا
    یاعلی


    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم

    یا أبانا یاصاحب الزمان إستغفرلنا ذنوبنا إنّا کنّا من الخاطئین
    ویرایش توسط یاصاحب الزمان : 17-10-2011 در ساعت 12:56


    بر مشامت گر رسید از قبر من بوی بهشت
    کن یقین پای نگارم بر مزارم رفته است


  8. #17
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    بسم الله الرحمن الرحیم
    صلی الله علیک یا مولای یا صاحب الزمان ( صلوات الله علیک )
    سلام علیکم برادر بزرگوارم علی آقا 110


    حالا یک سوال جدید : پس چرا مستحب است در تشهد بگوییم «و تقبل شفاعته وارفع درجته»؟
    خیلی سوال خوبی بود . این سوال ، نکته ای فلسفی داره که جا انداختنش قدری شاید سخت باشه اما اگه به جواب برسیم درش نکته ای مهم و اعتقادی است .

    سیر عبد به سوی الله
    - تبارک و تعالی - که بدان در فلسفه " قوس صعود " گویند ، دائما در حال انجام و شدن است .

    هر کس ولایتش دست خدا باشد پس پیکان وجودش سمت خداست پس به سمت خدا در حال حرکت است و چون خدا متعال و اعلی است پس سیر به سوی بالا
    ( بلای مکانی نه بلکه بالای مرتبه ای ) است .

    به همین دلیل عرض میکنندبه خدا که " و إرفع " یعنی : ارتفاع بده و بالا ببر .

    امّا وقتی ولایت مخلوق دست شیطان قرار بگیره ، همه موارد بالا عکس و به سمت دنوّ و پایینی و سقوط و سفلی است .

    حالا ! چرا سیر به سوی الله
    - تبارک و تعالی - دائما است ؟ چون آنکه به سویش سیر در حال انجام است نامتناهی است پس سیر به سویش هم نامتناهی است .

    عرایض بالا بعنوان مقدمه عرض شد . امّا :

    ارتفاع درجه برای همه خلایقی که تحت ولایت الله هستند ، میباشد . کم و زیاد و سریع و کندش محل بحث ما نیست .

    با این دعا بنده ی محبّ اهل بیت
    ( صلوات الله علیهم ) دارد برای آقا رسول الله ( صلی الله علیه و آله ) و اولاد معصوم رسول الله ( صلوات الله علیهم ) هدیه ای میفرستد که خدایا ! بیش از پیش بر درجاتشان بیفزا .

    که در دعا و هدیه ی قول و فعل برای انسان کامل و امام معصوم
    ( علیه السلام ) هم نکات فراوان و بحثهای گسترده هست .

    بعلاوه اینکه چرا هدیه فرستادن و دعا کردن در حق معصوم ( علیه السلام ) هم مستحب هست !!! درش نکات فراوان و حکمتهای عالی نهفته است . انگار که بفرمایند : مستحب و خوبه که برای کسی که تمام طلاهای عالم رو دارد سکّه ای مسی بعنوان هدیه برد !!!

    مانند اینکه سرّ و حکمت برای ریختن لیوانی آب در اقیانوس آب چیه ؟ سرّ بردن " پای مور " برای خریدن یوسف چیه ؟

    متوجه ی منظورم شدید داداش علی ؟



    التماس دعا
    یاعلی


    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم

    یا أبانا یاصاحب الزمان إستغفرلنا ذنوبنا إنّا کنّا من الخاطئین
    ویرایش توسط یاصاحب الزمان : 17-10-2011 در ساعت 13:00


    بر مشامت گر رسید از قبر من بوی بهشت
    کن یقین پای نگارم بر مزارم رفته است


  9. #18
    یه دنگ سایت به نامشه Redemption آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    محل سکونت
    بوشهر
    نوشته ها
    2,611
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام...

    امیدوارم جناب مذنب منظور شما رو درست متوجه شده باشم :
    ما عرض کردیم همین سیّد الشهداء ( صلوات الله علیه ) که میفرمایید چقدر مصیبش عظیم بوده ، اینطور ثمرات داشته قیام حضرت ؛ چرا پاکترین خلایق به این مصائب دچار شدند ؟
    دلایلش رو میشه در امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با جهالت عنوان کرد :
    * شرایط یک نهضت مقدس
    از نظر استاد مطهری اولین شرط یک نهضت مقدس این است که منظور و هدف آن نهضت، شخصی و فردی نباشد بلکه کلی، نوعی و انسانی باشد.

    به همین جهت کسانی که در دنیا، حرکاتشان،اعمالشان،نهضت‌ه یشان به خاطر شخص خودشان نبوده است و به خاطر بشریت و انسانیت بوده است، برای ایجاد حق و عدالت ومساوات بوده است،به جهت توحید و خداشناسی و ایمان بوده است، همه افراد بشر آنها را دوست دارند. همه می‌گویند: حسین منی و انا من حسین.

    شرط دوم برای این که قیامی مقدس باشد، این است که آن قیام با یک بینش و درک و بصیرت قوی توام باشد. یعنی یک وقت مردم اجتماعی، خودشان در غفلتند، بی‌خبرند، نمی‌فهمند، جاهلند و یک فرد بصیر، چیز فهم وبا درک پیدا می‌شود که درد این مردم را صد درجه از خودشان بهتر می‌فهمد. دوای این مردم را از خود این مردم بهتر می‌فهمد. در وقتی که دیگران هیچ چیز را نمی‌فهمند و جاهلند، و هیچ چیز را درک نمی‌کنند و در ظاهر هم نمی‌بینند، یک فرد با بصیرت که به اصطلاح، آن چه را که مردم دیگر در آیینه نمی‌بینند او در خشت خام می‌بیند، پیدا می‌شود و قیام و نهضت می‌کند.

    نهضت حسینی، چنین نهضتی است. امروز ما درست می‌فهمیم یزید یعنی چه، حکومت یزید یعنی چه، معاویه چه کرد، نقشه اموی‌ها چه بود، ولی اکثریت ملت مسلمان در آن روز درک نمی‌کردند، مخصوصا با نبودن وسایل اطلاعاتی که امروزه موجود هست. مردم مدینه درک نمی‌کردند،روزی فهمیدند یزید چه کسی است و خلافت یزید یعنی چه، که حسین بن علی کشته شده بود، بعد تکان خوردند که چرا حسین بن علی کشته شد.

    شرط سوم برای این که نهضتی مقدس باشد این است که تک باشد. یعنی چه، یعنی نوری باشد که در یک ظلمت کامل بدرخشد، ندایی باشد در میان سکوت ها، حرکتی باشد در میان سکون‌های مطلق.

    در یک شرایطی که خفقان به طور کامل حکمفرماست، مردم قدرت حرف زدن ندارند، تاریکی مطلق، یاس مطلق، ناامیدی مطلق، سکوت مطلق، سکون مطلق است، یک مرتبه یک مرد پیدا می‌شود و سکوت را می‌شکند، سکون‌ها را از بین می‌برد، حرکتی می‌کند، نور می‌شود و در میان ظلمت می‌درخشد. تازه دیگران پشت سرش راه می‌افتند. آیا نصضت حسینی این چنین بود یا نه؟
    نهضت عاشورایی امام حسین (ع)، با انگیزه امر به معروف و نهی از منکر و با هدف برقرای عدل و عدالت و در نهایت برای نجات اسلام و مبارزه با طغیان بود
    .
    :think:

    یه عمریه تو هیئتا سینه زن و گریه کنم

    خدا خودش خوب میدونه، دل از حسین نمی کنم


    به یاد آسید جواد ذاکر


  10. #19
    کاربر کوشا علی-110 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    245
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    با تشکر از جناب مذنب عزیز برای پاسخشون.

    انواع مصایب :

    1- مصیبت عظیم

    یا همان مصیبتی که به وجود مقدس و نورانی آنها رسیده است. یعنی جنایت‏ها و ظلم‏هایی که در به شهادت رساندن آنها و خاندان مکرمشان بر آنان وارد شده است.
    جفا و مصایبی که به وجود نازنین و نورانی رسول الله صلی الله علیه و آله در زمان حیات و حین ارتحالشان وارد شد.
    مصیبت‏های جانکاهی که به وجود مقدس أمیرالمؤمنین علیه‏السلام و حضرت زهراء علیهاالسلام در زمان حیات پیامبر و نیز پس از پیامبر صلی الله علیه و آله و هنگام شهادتشان بر آن حضرات وارد گردید.

    مصیبت مسمومیت‏های مکرر امام حسن علیه‏السلام و تیرباران بدن نورانی و مطهرش بعد از شهادت ایشان و هر کدام از حضرات؛ به خصوص مصائب عظیم امام حسین علیه‏السلام و خانواده و خاندان و یارانش علیهم‏السلام در ماجرای کربلا و پس از آن و بالاخره مصائب و جنایاتی که در حق ائمه علیهم‏السلام پس از واقعه کربلا روا داشته شد، همه و همه از نوع مصیبت عظیم هستند.

    2- مصیبت اعظم

    یا همان مصیبتی که به جامعه انسانی در طول تاریخ به علت محرومیت از حقیقت دین و نیز محرومیت از وجود مقدس رهبران الهی، به خصوص ائمه معصومین علیهم‏السلام وارد گردیده است. این مصیبت به علت کنار گذاشته شدن معصومین علیهم‏السلام از مقام و مرتبه‏ای است که خداوند برای آنان در رهبری و هدایت جامعه انسانی در نظر گرفته است.

    رابطه یا نسبت‏های موجود بین مصیبت عظیم و اعظم

    بین مصیبت عظیم و اعظم روابط و تعامل وجود دارد که شناخت آن، کمک بسیار خوبی به ما در موضع‏گیری و انجام وظایف‏مان در قبال هر یک از این دو مصیبت می‏کند.
    1 - هر دو مصیبت بزرگ و تلخ هستند، ولی مصیبت ناکامی رهبران الهی در حاکم کردن دین خدا در روی زمین و مصیبت محرومیت مردم جهان از حاکمیت رهبران معصوم و متخصص الهی بزرگتر است. زیرا تن دادن رهبران الهی و پیروان آنها به مصیبت عظیم و تحمل انواع و اشکال گوناگون مصیبت عظیم برای «جلوگیری» از وقوع مصیبت اعظم بوده است.
    در حالی که تحمیل مصیبت عظیم بر رهبران الهی و سایر فطرت‏گراها، از سوی طاغوت‏ها و ظالمین به خاطر «ایجاد» مصیبت اعظم بوده است.
    فطرت‏گراها، مصیبت عظیم را به جان خریده‏اند تا «مانع» مصیبت اعظم شوند و با آن مبارزه کنند. ولی طبیعت‏گراها مصیبت عظیم را ایجاد و تحمیل کرده‏اند تا راه برای مصیبت اعظم باز شود. مصیبت اعظم یعنی دوری مردم از دین خدا و آلوده شدن به کفر و شرک و نفاق «گسترش» یابد. به عبارت دیگر مصیبت اعظم نتیجه و مولود مصیبت عظیم است. پس مصیبت اعظم منفور خدا و فطرت‏گراها و محبوب شیطان و طبیعت‏گراهاست.
    2 - مصیبت عظیم دارای دو جهت و دو چهره تلخ و شیرین است. ولی مصیبت اعظم فقط یک چهره و آن هم چهره منفی دارد.

    برگرفته از کتاب عزادار حقیقی نوشته محمد شجاعی

    ---------------------
    اینکه چرا خداوند حکیم جلوی ایجاد این مصیبت عظیم را نگرفت قطعا حکمتی دارد. شاید برای بر هم نزدن نظام هستی و اسباب و علل و اینکه این مصیبت چراغی است که هرگز برای هدایت بشر خاموش نخواهد شد. و البته اگر بنا نبود که بشر طبق اسباب و علل و نظم موجود در هستی و بر حسب اختیار زندگی کند دیگر لزومی به زندگی بشر در دنیا نبود که خداوند بر عاقبت هر انسانی آگاه است و بدون زندگی در دنیا بر اساس عاقبتش پاداش یا عذاب او را خواهد داد ولی این دنیا حقیقتی است که بشر پند گیرد و بهانه ای باقی نماند.

    ضمن اینکه در خطبه امام حسین علیه السلام در خروج از مکه ایشان می فرمایند:
    «آری! راه گریزی از سرنوشت محتوم نیست. آنچه که خداوند بدان راضی باشد ما نیز به آن راضی هستیم و در مقابل بلاهایی که بر ما می رسد صبوریم و خداوند نیز بهترین پاداش صابران را به ما خواهد داد.»

    پس در مورد اعتلای درجه برای معصوم، این مطلب صحت دارد و مصیبت برای آن بزرگان اجر و اعتلای درجه دارد. همانطور که حضرت ابراهیم پس از امتحان های سخت و دشوار و به سبب صبر زیاد به مقام امامت رسیدند.

    در همان خطبه باز امام حسین علیه السلام کلام زیبایی دارند که می فرمایند:
    «خط مرگ چونان اثر گردنبند در گردن دختران جوان بر فرزند آدم مسلم است. من به دیدار گذشتگانم آنچنان مشتاقم که یعقوب (ع) به یوسف (ع) اشتیاق داشت. قتلگاهی برای من مهیا گشته که میبایست بدانجا روم.»

    قبل از عزیمت امام به عراق وقتی خبر سست عهدی کوفیان را به ایشان دادند آن حضرت اشاره به آسمان کردند. در این حال درهای آسمان گشوده شد و عده زیادی از ملائکه که تعداد آنها را جز خدا کسی نمیداند پایین آمدند. آنگاه امام علیه السلام فرمودند:« اگر تقدیر و مشیت الهی اینگونه نبود که چیزهایی نزدیک هم شوند و زمان شهادت من نزدیک نگشته باشد، به کمک این ملائکه با این مردم می جنگیدم. اما من یقین دارم که قتلگاه من و اصحاب من در کربلاست و غیر از علی، فرزندم، هیچ کس نجات نخواهد یافت.

    فرموده های امام حسین علیه السلام برگرفته از کتاب لهوف بود.

    این از بنده حقیر
    حالا از اخوی گرامی، جناب مذنب عزیز می خوام جواب کامل خودشون رو بگذارند و ما رو از فیض یک جواب کامل و جامع بهره مند کنند.
    نعره زد عشق که خونین جگری پیدا شد ....... حسن لرزید که صاحب نظری پیدا شد
    فطرت آشفت که از خاک جهان مجبور ..... خودگری، خودشکنی، خودنگری پیدا شد
    خبری رفت ز گردون به شبستان ازل .......... حذر، ای پردگیان، پرده دری پیدا شد

  11. #20
    مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان محبّ الزهراء آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    ماه
    نوشته ها
    16,980
    تشکر
    0
    تشکر شده 2 بار در 2 ارسال

    پیش فرض

    امیدوارم مرتبط باشد...به این احادیث دقت بفرمایید:


    در حدیث است:ان الله یتعاهد المؤمن بالبکاء کما یتعاهد الرجل أهله بالهدایه من الغیبه.
    خداوند یاد می‌کند و مورد نوازش قرار می‌دهد بنده مؤمن را به وسیله فرستادن یک سختی و مشکل آن طور که یک مرد وقتی که در مسافرت است، با فرستادن یک هدیه خاندان خود را یاد می‌کند و مورد محبت و نوازش قرار می‌دهد.
    یا در حدیث وارد شده است:ان الله اذا أحبّ عبدا غته بالبلاء غتا
    خداوند وقتی که بنده‌ای را دوست بدارد، او را در شداید غرق می‌کند.

    یا وارد شده که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) حاضر نبود از غذای کسی تناول کند که هیچ وقت شدت و سختی و گرفتاری به سراغ او نیامده است. ایشان این حالت را علامت عدم قابلیت او و دور بودن او از خدا می‌دانست.[۲]



    پس به نظرم نوع نگاه ها متفاوت است در درک این امر.
    خواهش میکنم به این لینک هم مراجعه بفرمایید:
    www.noas.ir/f/forum76/thread27033.html

    به کمال عجز گفتم : که به لب رسيد جانم
    به غرور و ناز گفتي : تو مگر هنوز هستي؟!






    بعداز اين لطفي ندارد حکـمراني بر دلم
    شهر ويـران گشته فرماندار مي خواهد چه کار . . .

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 07-07-2011, 12:02
  2. معاویه و درخواست صلح با امام حسن (ع)
    توسط mahdishata در انجمن امام حسن مجتبی علیه السلام
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 14-04-2011, 22:14
  3. تاریخ بارگاه امام حسین(ع)
    توسط dendelak در انجمن اماکن مذهبی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 07-02-2011, 00:42
  4. فضیلت سوره های قرآن همراه با توضیح
    توسط ali20 در انجمن مباحث قرآنی
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 07-09-2009, 08:50
  5. سیره عملی امام حسن عسكری(ع)
    توسط s.ali در انجمن داستان های مرتبط با امام علی(ع)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 03-07-2009, 00:01

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه